Paide Sookure lasteaed osaleb sel kevadel robomentori programmis. Meie eesmärk on luua lasteaeda robootikast vaimustuvate õpetajate juhtgrupp, kes julgustaks, nõustaks ja jõustaks kolleege robootikavahendite kasutamisel. Õpetajad on äärmiselt loovad inimesed kuid robootikavahendite kasutamise suurimaks takistuseks on reeglina vähesed teadmised. Just seda tühimikku aitabki täita programmi käigus loodav grupp, kelle eestvedamisel saavad hirmud täidetud teadmistega. Meie kogemuses on Robomentori programmis osalemise suurim tugevus teooria ja praktika ühendamine. Kõiki õpitud teadmisi saab kohapeal kohe katsetada ning seejärel neid ka rühmatöösse integreerida. Väga vajalikud olid ka kursusekaaslastega kogemuste jagamised, läbi mille sai väga palju häid mõtteid ja uusi vaatenurki. Kursuse materjalid olid väga informatiivsed ning toetavad. Positiivne on, et need jäävad osalejatele alles ning neid saab vajadusel ikka ja jälle üle vaadata. Tänu programmis osalemisele sai lasteaed suuna, kuhu ja kuidas robootikavaldkonna arendusega edasi liikuda.
Miks peame üldse oluliseks laste digipädevuse arendamist? Kõige lihtsam on vaadata enda ümber toimuvat ning märgata, millise kiirusega areneb tehnoloogia. Kogu elu käib ümber erinevate tehnoloogiliste vahendite ning see on ajaga aina suurenev trend. Just seetõttu on oluline juba lasteaias lapsi ette valmistada ning anda neile teadmised ja oskused digivahendite kasutamisest. Lisaks leiame, et robootikaga saab õppetööd mitmekesistada ning pakkuda lastele vaheldust. Mitmekesine ning põnev õppimisviis on efektiivsem ning õpitud teadmised kinnituvad tänu praktiliste tegevuste käigus kogetud emotsioonidega paremini pikaajalisse mällu. Digivahendite kasutamine annab lapsele ka võimaluse kõiki tegevusi ise läbi katsetada ning soovi proovida ka neid asju, mis on talle võõrad. See omakorda kasvatab julgust proovida, eksida ning õnnestuda. Sealhulgas on oluline teadmine, et mängulistes tegevustes nii ebaõnnestumine kui ka õnnestumine arendab lapse eneseregulatsiooni, tänu millele tuleb ta keeruliste olukordadega paremini toime.
Kuidas aktiviseerimine robootikavahendite kasutamist lasteaia üleselt? Kindlasti on väga oluline roll sisekoolitustel, kus õpetajatel on aeg, et keskenduda omandatavatele teadmistele. Sisekoolitused on ka hea aeg tutvuda lähemalt majja soetatud uute robootikavahendite ja nende kasutamisega. Lisaks sellele soovime regulaarselt läbi viima hakata ka digilõunaid, kus õpetajad saavad ise vahenditele tegevusi välja mõelda ning neid ka katsetada, lisaks jagada ka oma kogemusi kolleegidega.
Kogu loodud õpetuste taustal on äärmiselt oluline ka digipädeva kolleegi toetus. Julgustame õpetajaid kaasama robootikagruppi oma tegevustesse. Kui õpetajal pole esialgu piisavalt julgust tegevusi läbi viia, saab ta selle tegevuse läbi viimiseks paluda robogrupi liikme abi.